15.3.11

~ 1st aniversary ~

Assalamualaikum.....

Huh, berkurun rasenya dah xupdate blog nih..mcm2 hal yg jadik..adehh...sibuk, malas, mcm2 lagik laa...
Aku tgh mc lagik ni, sok dah start keje balik...erm..asal mc..?? huhhh...domam, penat pas blk Family Day kat A'Famosa aritu....

Okay, skang nak citer psl my 1st anniversary aritu on 26 February 2011, Sabtu aritu..klu ikutkan mmg dah lame nak citer, tp sbb menghormati family Umi yg terlibat dgn kemalangan yg meragut nyawa 2 orang anak beliau aritu..So, aku tangguh kan dulu, just upload gambar dlm fesbuk jek...Dan xsangka, ramai jugak yg berminat dgn percutian kitaorg..hehehhe...xper, kita sharing ape yg ptt ek....

Okay, start citer semula....

Pagi2 tu mmg terkejut sbb dpt brite psl kemalangan umi sekeluarga...Takziah dr aku dan keluarga, mcm mane pun umi dah bertambah sihat..Alhamdulillah...pastu kitaorg gi beli DSLR..hahhahha...kitaorg beli kat MITC time tu ade PC Fair...alhamdulillah, tercapai impian kitaorg....nnt Nad upload pic time kitaorg kat ctu..

Then, mcm biase kitaorg pi jengah anak buah kat Duyong..lagipun en husben nk mntk tolong abang Ijan aka his Bro in Law utk hidupkan roadtax kete....then, dpt la aku jumpe anak buah aku yg terchenta tuh..ghindu bangat dgn diorg...Ammar & Aqeef...cumel sgt2 tau....Dpt snap byk sgt gambar diorg, tgk kat fesbuk eh...ni aku cantum2 kan jek, hope tahun ni tercapai impian kami berdua utk pegang anak sendiri mcm org lain..
Amin Ya Rabbalalamin.....



Pak Ngah & Mak Ngah sayang Ammar & Aqeef
Aqeef yg botak aka Shaolin


Pastu singgah umah kat Felcra jap....jumpe mak ngan abah..alip xder balik kampung.....

Then, bermule la org journey, cehhh, mcm jauh jek...time on da way tu hujan renyai2....eh, lupe lak nk bgtau..kitaorg nak pi holiday kat Legend Water Chalet kat Port Dickson...sape2 yg familiar dgn Glory Beach Resorts, kat sebelah tu jek...dapat idea utk pi holiday ni pun tetibe jek, rancang just nk lepak kat umah n jalan2 jek..then time tgh blogwalking kat blog Kak Ana trus tunjuk kat en husben..Then trus en husben srh booking..hahha..trus jadik jek...tq Kak Ana....

Dalam pkl 5pm baru kitaorg spai kat ctu....time tuh trus check in sbb tau mmg dah lambat...org tu siap call tnye kat mane sbb diorg nk set byk program utk kitaorg..lebih2 lagi psl our dinner malam tuh....



Time ni tgh check in, time ni jugak ade 2 org dtg sbb nk tanye kitaorg nak makan ape utk romantic dinner malam tuh, kitaorg pun pilih menu, then tanye bile kitaorg nk wat couple massage...

Lepas tu, bellboy gi amek beg kat kete..aku pulak diorg bwk gi kat tempat dinner mlm nnt, diorg nak tunjuk kat tempat mane supaye mlm nnt kitaorg trus menuju ke ctu jek...Yang kelakarnye, time bell boy nak amek brg dlm kete, aku dah terpk..kitaorg bkn bwk beg besar pun, beg sandang blakang jek..satu utk aku, satu utk en husben..pastu ade la woven bag aku buat isi telekung ngan kain pelekat solat en husben, pastu beg camera..hahhaha..kelakar pun ade...simple je kitaorg kan...




the, kitaorg di bawa ke bilik naik buggy...laju giler die bwk, aku dgn pegang camera, kunci bilik..adehh, naseb baik xtercicir..memang berderau jek naik buggy nih....


Kobar2 nk masuk bilik..hahhhaa, then, bile masuk jek..melompat au tgk..suke sgt2.....


ni katil dalam bilik tuh..wangi sangat2.....



ni antara yg ade kat dlm bilik tuh, nmpak biase jek sebenarnye just diorg hias ala-ala utk romantic couple...
sbb kitaorg aemk pakej utk honeymoon...bilik kitaorg nih atas laut, mmg blh nmpak dr dlm bilik....


husben aku klu msk bilik je mst nk trus lompat, naseb baik sempat tahan, sbb nak amek gambar byk2 dulu..klu nak lebih jelas korang blh tgk kat fesbuk aku yek....

Huh, sebenarnye kitaorg xmkn lagik, walaupun nak dinner kejap lg, kitaorg nak mkn jugak utk alas perut...kitaorg pun trus siap nk pi carik kedai mkn kat bandar PD tuh...



tengok tuh, suasana kat kiri kanan bilik kitaorg..laut jek...


en husben dah makin minat nk belajar teknik amek gambar, teruskan usaha anda...


Time ni pun sempat bercekau sebab nak pilih tempat mkn, GPS pulak PANDAI la sangat,,time2 nih la pulak xdpt nk detect....lastly, kitaorg plh ade satu kedai nih...


air yg biase we all order...


nasi goreng cili padi + telur dadar
our favourite

time makanan baru jek spai, kitaorg tgk sume dah bersiap..ingatkn br nak bukak kedai rupenye diorg dah nak tutup kedai..hahhaha, naseb baik sempat masak utk kitaorg...


After tuh, kitaorg jln2 kat pasar malam PD, adik aku yg belajar kat Poli PD penah ckp yg pasar mlm kat cni mmg besar giler....sesakk....

en husben tgh test buah mata kucing, mmg favourite dier...


Then, pulang semula ke bilik...kitaorg menapak je ke bilik, blh tgk suasana sekeliling....


en husben ape lagik, bace paper, aku lak rayau2 kat bilik nih..kat luar aku lepak n kitaorg tgk sunset..ade gak amek gambar tp sensored la pulak...hahhahha....



Lupe nak story, kitaorg dtg tadik pki baju seragam..hahhaha..support our Harimau Malaya Team....
Sebenarnya ni jersey bdk opis aku, diorg wat jersey utk team bola, so aku tumpang sekaki..utk en husben pulak mmg die di alu-alukan utk buat sbb klu ade game futsal or ape2 game yg melibatkan husben staf so die blh join...hehhehe....cantek kan..puas ati....


Okay, spai cni dulu, nnt cite lagi psl our romantic dinner....


No comments:

Post a Comment

tinggalkan jejak u ols kat cni!